Bejaardenhuis in Salonta

In 1994 zagen we de nood van veel ouderen in Roemenië. Door de enorme hulp werd er  een oud huis omgebouwd tot bejaardenhuis. Met de laatste hulp kan dit bejaardenhuis in 2017 zelfstandig verder gaan.

Huize “Salem” in Salonta (Roemenië) is een plaats waar ouderen en hulpbehoevende in vrede, goede zorg, en liefde wonen. Op een verantwoordelijke en liefdevolle wijze worden bejaarden en hulp-behoevende 24 uur per dag verzorgd.

De bewoners helpen o.a. zelf mee met verzorgen van de tuin en kippen.

Dankbaar voor de genade van God dat wij financiële middelen hebben ontvangen om het aantal bewoners van 12 naar 21 te mogen verhogen door middel van een aanbouw.

Stichting Help ons Helpen

NL98INGB0005554416 o.v.v Salem

Land voor voedsel project

Marcusa – Dit project is een agrarisch project en heeft als doel om kansarme gezinnen te helpen met o.a. aardappelen. In het wel zéér vruchtbare gedeelte van Roemenie, het district Covasna, wordt gebouwd aan een voedselketen voor al onze projecten in Roemenië. We zijn tevens bezig dit project uit te bouwen met een boerderij en varkensfokkerij.

Zie hier: Het verhaal over het aardappel wonder.

Een jaar later was de zangeres van Mission Grace ook op dit project, klik hier voor haar verhaal.

Anneke van der Kouwe

Anneke van der Kouwe: Sinds 1991 werk ik in Roemenië, voornamelijk onder kansarme gezinnen in Boekarest.

We proberen te voorkomen dat kinderen of hele gezinnen op straat terecht komen en proberen kinderen uit deze gezinnen een betere kans voor de toekomst te geven. We doen dit onder andere d.m.v. materiële/financiële hulp, raad geven aan ouders en bijles geven aan kinderen met problemen. Op deze manier kunnen we een iets van Gods liefde laten zien. O.a. via de stichting Help ons Helpen krijgen we al heel wat jaren hulpgoederen.
We bidden dat God dit werkt blijft zegenen

Stay up to date?

Follow us on social media