Watch our video

INDIA

in het gebied van Visakhapatnam

Ons team verstrekt hier medicijnen, voedsel en dekens.

in de buurt van Bangalore

In de buurt van Bangalore geeft ons team veel praktische hulp aan de plaatselijke arme bevolking.

In de buurt van Bangalore

In deze omgeving ondersteund de stichting ook bejaarden, arme gezinnen, voorgangers en een weeshuis.

“Zou een vijand mij grieven, ik zou het verdragen, zou hij mij haten en zich tegen mij keren, ik zou mij voor hem verschuilen.” Psalm 55:13
BANGALORE
Onze contactpersonen in India zijn Praveen een Prasanna, hun thuisbasis ligt in een dorpje in de buurt van Bangalore. Met hulp van Stichting Help ons Helpen geven zij veel praktische hulp aan de plaatselijke arme bevolking. Een groot deel van deze bevolking is arm en leeft in afgelegen gebieden. Er is vooral gebrek aan schoon drinkwater, gezondheidszorg en gezond voedsel. In deze omgeving ondersteund de stichting bejaarden, arme gezinnen, voorgangers en een weeshuis.

Voorgangers hebben een belangrijke maatschappelijke en geestelijke rol in deze vaak door hindoeisme en islam gedomineerde gebieden, wat maakt dat christenvervolging hier zeer reëel is. De stichting wil hen bemoedigen en toerusten om op te komen voor hun gemeenschap en geloof, dit doen wij vooral in de vorm van financiële hulp en voedsel.

“Toen wij voor het eerste in dit gebied gingen evangeliseren schopte zij mijn man en dreigden ons te doden wanneer wij terug zouden komen. Tot de dag van vandaag mogen wij in hetzelfde gebied komen en zijn deze mensen onze beste vrienden geworden.” – Prasanna

VISAKHAPATNAM

Geinspireerd door het zendingsbevel om ‘uit te gaan en alle volken tot discipelen te maken verspreiden Praveen en Prasanna het evangelie onder de stammen in het gebied van Visakhapatnam. Voor de stichting verstrekken zij hier medicijnen, voedsel en dekens. In november 2015 is hier met geld van de stichting een waterpomp geslagen om één van de dorpen van schoon water te voorzien, onze wens is om dit op meerdere plekken in dit gebied te mogen bereiken.
Tevens heeft de stichting geinvesteerd in het afbouwen van een gebouw wat onder andere functie zal krijgen als kerk, schoon watervoorziening en verstrekking van medicatie.
Helaas is in dit gebied christenvervolging ook zeer sterk aanwezig, waarvoor wij uw gebed willen vragen voor onze contactpersonen, de christenen daar en de voortgang van onze projecten.

Video’s van onze projecten in India

Stay up to date?

Follow us on social media